3 tips bij het promoten van een bedrijfspand

Uw bedrijfsruimte verhuren of verkopen begint bij het promoten ervan aan derden. Alleen als uw bedrijfspand onder de aandacht komt van een geïnteresseerde partij, heeft u kans op een succesvolle verhuur of verkoop. Het maken van de juiste keuzes is belangrijk om uw kans op succes te vergroten. Welke dat onder meer zijn? Dat vertellen we hieronder.

Gebruik de juiste foto’s

Een beeld zegt meer dan duizend woorden en Je krijgt maar één kans voor een eerste indruk. Het zijn zomaar twee gezegdes die van toepassing zijn op de markt van bedrijfsvastgoed. Veel pandeigenaren besteden veel aandacht aan het finetunen van de omschrijving van hun pand, maar vergeten daarbij professionele foto’s te maken.

Zelf gemaakte foto’s zijn kwalitatief niet te vergelijken met foto’s gemaakt door een professionele fotograaf. Een professional weet als geen ander hoe hij uw bedrijfsruimte op aantrekkelijke wijze moet afbeelden en dit vergroot de kans op belangstelling vanuit de markt aanzienlijk. Potentiële huurders of kopers kijken eerst naar uw foto’s en daarmee is hun eerste indruk allesbepalend.

Hanteer de juiste prijs

Minstens zo belangrijk als de foto’s, is de prijs van uw bedrijfsruimte. Het is belangrijk u bij het bepalen van de prijs te verplaatsen in de potentiële koper of huurder en daarnaast op de hoogte te zijn van reële prijzen in de huidige markt. De prijs die u zelf in het verleden betaald heeft voor het pand speelt in uw achterhoofd ongetwijfeld een rol, maar de andere partij heeft hier geen boodschap aan.

Een realistische vraagprijs of huurbedrag is afhankelijk van meerdere factoren zoals de waarde, staat en locatie van het pand, alsook economische en planologische ontwikkelingen waar u als vastgoedeigenaar afhankelijk van bent. Wilt u meer inzicht krijgen in een reële vraagprijs voor uw bedrijfsruimte, dan kunt u via DeBedrijfsmakelaar.nl tegen een goede prijs een taxatie van uw bedrijfspand laten uitvoeren.

Kies het juiste kanaal

Om uw bedrijfsruimte te promoten, heeft u de keuze uit meerdere kanalen. Online kanalen zijn tegenwoordig zeer populair, maar ook offline varianten hebben aan effectiviteit nog altijd niet ingeboet. Funda in Business is de grootste aanbodsite in de zakelijke markt, maar heeft een minder grote invloed dan de particuliere variant.

Het is daarom belangrijk om niet op één paard te wedden en uw bedrijfspand via een variëteit aan kanalen aan te bieden. Een uitstekende keuze is het platform van DeBedrijfsmakelaar.nl. U stelt via ons zelf uw eigen pakket samen en creëert zo een maximaal bereik onder uw doelgroep. Vraag voor meer informatie vrijblijvend advies aan een van onze specialisten.